4t estudia els Residus Tòxics i Perillosos

Encetem l'estudi amb una investigació: Què són els RTP? Necessiten abocadors especials? Com són aquestos abocadors? A quin abocador van els generats a les nostres comarques?. Podem trobar informació a:


Continuem amb el diagnòstic de Peníscola

4t Segueix amb les tasques d'Ecourban.
DIAGNÒSTIC AMBIENTAL (Com és Peníscola?): (29 de gener-4 de febrer)
A.- Escrivim una carta per grup a la resta explicant com és Peníscola.
B.- Enviem les 4 cartes a l’Aula Virtual. Com?
C.- Fem fotos de Peníscola, les comentem i les pengem (les “pugem”) a la “Galeria de fotos d’Ecourban”. Com? Mireu-les, han sortit de concurs. Aquí

CANVIS A PENÍSCOLA: (5-11 de febrer)
D.- Com ha canviat Peníscola en els últims 50 anys? Com ho fem? Resultat en imatges i comparativa de Miquel
E.- Entrevistem un/a adolescent d’avui i un/una de fa 50 anys? Utilitzem aquesta fitxa. I el resultat d'Isabel T és aquí.
F.- Dibuixem la Peníscola del futur. Com? Aquí està l’obra d’art.
ENQUESTA SOBRE EL MEDI A PENISCOLANS I PENISCOLANES: (12-18 de febrer)
G.-Realitzar una enquesta amb una plantilla ja elaborada
H.-Reomplir el full de resultats (un resum de l'enquesta amb una estadística a partir dels resultats obtinguts)
REPASSEM CONCEPTES GENERALS D'ECOLOGIA URBANA: (19 de febrer al 4 de març)
I.- Comencem amb un encreuat on-line
J.-Fem un treball escrit d'investigació en grups petits sobre una problemàtica ambiental. Realitzaremel traball científic i original sobre el problema ambiental.Passes a seguir per a realitzar el treball. Per a la realització del traball teniu també direccions i materials aquí. . ¡No al corta y pega!. En acabar pengem el treball a la biblioteca virtual.

El modelatge càrstic






Alumnes de 4t d'ESO han elaborat una maqueta sobre el modelatge càrstic. Li hem fet unes fotos. Es poden apreciar fins i tot al detall estalactites i estalagmites interiors. Si voleu el retallable, us el podeu descarregar fent clic aquí.

3rB recicla el paper


Els i les alumnes de 3rB han decidit que s'incorporen a la selecció de residus i comencen pel paper de l'aula. Han instal·lat una gran caixa de recollida que fa la competència a la instal·lada a 2n A.

Cal posar fre a la desertificació


Els i les alumnes de 2n debaten sobre desertificació a partir d'un article periodístic aparegut al diari las Provincias l'1 de febrer sota el títol La Comunitat planta 17 millones de árboles en tres años para frenar la desertificación. Podem consultar alguns resums fent clic aquí.

Propostes per vindre a l'institut




Després d’analitzar com arriben al centre tots i totes les alumnes, per nivells i grups se generen un seguit de propostes alternatives que puguen apaivagar l’emissió de CO2 a l’atmosfera:
1r A:
Cotxes que funcionen amb energia solar
Usar plaques solars a l'institut per a no gastar electricitat
Contractar els serveis d'un autobús
Llums i sensors automàtics (que s'apaguen quan no hi ha moviment)
Plantar més arbres
2n A:
Utilitzar el transport públic
Fer cotxes electrònics
Deixar de fumar
Anar amb patinet als llocs
Utilitzar els cotxes per a emergències únicament